Alpro, pionier in Europa in het ontwikkelen van voeding en drank op basis van soja, ging in 2009 een partnerschap voor verandering aan met WWF. In 2011 werd Alpro lid van het Climate Savers-programma van WWF International, dat bedrijven aanmoedigt om hun CO2-uitstoot op ambitieuze wijze te beperken.
Alpro engageert zich ook tot het beperken van zijn CO2-uitstoot met 26% per kilo van zijn producten tussen 2010 en 2020 (voor scope 1 en 2 CO2-emissies). Alpro zal ook verder werken aan het vastleggen van ambitieuze doelstellingen in de waardeketen op vlak van ingrediënten en verpakkingen, in samenwerking met WWF.
Alpro steunt openlijk de visie van WWF voor ‘100% hernieuwbare energie’ en is ‘Clean Energy-ambassadeur’ in België en op internationaal vlak. Bovendien verdedigen Alpro en WWF samen de boodschap dat het nodig is om te komen tot een verandering van voedingspatroon (met een voorkeur voor plantaardige eiwitten) om de CO2-uitstoot door de productie van vlees en zuivel te verminderen en de impact van de veeteelt op ontbossing in prioritaire regio’s als het Amazonewoud te beperken, onder andere via bewustmaking van de consumenten.
Belangrijkste verwezenlijkingen binnen het Climate Savers programma:
Argus is een stichting gefinancierd door KBC-bank, die steun verleent aan diverse projecten met een positieve impact voor de samenleving. Sinds 2013 levert Argus financiële steun aan twee projecten van WWF:
Triodos Bank is een duurzame en transparante bank. Het financiert enkel en alleen ondernemingen en organisaties die een positieve impact hebben op onze samenleving. Sinds september 2014 schenkt Triodos Bank 50 euro per nieuwe klant die een spaarrekening opent en WWF vermeldt. Daarnaast geeft het ook de mogelijkheid om interesten (of een deel ervan) te schenken.
Ello Mobile is een gsm-operator die 100% van zijn winst doorstort aan maatschappelijke en milieuprojecten. Sinds juli 2012 kunnen de klanten van Ello Mobile kiezen om financiële steun te verlenen aan het WWF-project 'Mai-Ndombe', voor onder andere de bescherming van de bonobo's.
De Nationale Loterij organiseert openbare loterijen, wedstrijden, kans- en gokspelen waarvan een deel van de opbrengst wordt verdeeld onder diverse vzw’s. Sinds 2004 is de Nationale Loterij een partner van WWF-België. Zij biedt financiële steun aan onze sensibiliseringscampagnes en ook aan educatieve projecten over de bescherming van de biodiversiteit.
Weleda is een fabrikant van cosmetica en natuurlijke geneesmiddelen. In 2016 startte Weleda een grootschalige campagne om WWF te helpen bij de inventarisatie van 20 000 ha oerbossen in de Roemeense Karpaten. WWF ijvert al meer dan 10 jaar voor het behoud van de Roemeense bossen. Sinds 2012 brengt de organisatie de gebieden in kaart die bescherming nodig hebben. Vijf van deze regio’s staan inmiddels op de lijst om erkend te worden als Unesco World Heritage-site. Omdat biodiversiteit zowel bij WWF als bij Weleda een belangrijk speerpunt vormt, slaan beide organisaties vanaf 2016 de handen in elkaar om de oerbossen in de Roemeense Karpaten te beschermen.
Zeelandia, producent van voedingswaren voor bakkerijen en banketbakkerijen, maakt sinds 1989 de Panovite Panda , waarmee bakkers het Pandabrood kunnen maken. Per verkocht brood ontvangt WWF-België €0,05.